خانه > اجتماعی, اقتصادی, انقلاب اسلامی, پوستر-عکس, فرهنگی, مذهبی > خانم ما “عروسک” استخدام می کنیم

خانم ما “عروسک” استخدام می کنیم

در رشته مورد علاقه ام که به نوعی با تحقیق و پژوهش عجین است مشغول به تحصیل شدم ، در پایان 4سال بر اساس واحدهایی که باید می گذراندم باید در یک آزمایشگاه  2ماه دوره کارآموزی را می گذراندم .

با معرفی یکی از آشنایان به یک مجموعه بزرگ غذایی- بهداشتی  به عنوان کارآموز معرفی شدم ،در موعد مقرر در دفتر مدیر کارخانه آماده شدم و پس از یک مصاحبه کوتاه وارد فضای کارخانه شدم از آنجا که کارخانه خیلی بزرگ بود و البته در حال تعمیر با کلی پرس و جو به آزمایشگاه شیمی رسیدم ،اما مدیر آزمایشگاه از بابت هماهنگی لازم جهت گذراندن دوره کارآموزی اظهار بی اطلاعی کرد؛مدیر هم پس از بازگشت پاسخگو نبود ، بعد از چند روز از طریق فردی که معرفم بود علت را جویا شدم ،گویا دلیل پیچاندنم”چادرم”بود؟!

بالاخره در یک کارخانه نیمه خصوصی داروسازی به عنوان کارآموز مشغول شدم.آزمایشگاه شیمی آن دارای 12پرسنل بود که تنها 1نفر آقا و 1نفرخانم  این مجموعه دارای تحصیلات شیمی بودند، با علاقه فراوان در این مجموعه مشغول به کار شدم به خصوص اینکه  کارمند خانم  آزمایشگاه هم با حضور من از تنهایی درآمده بود .

البته بر اساس کارم دو نفر پرسنل شیمیدان مجموعه بر کارم نظارت داشتند و کارهای روزمره ام را برنامه ریزی می کردند و در عین حال نیز گوشزد کرده بودند که هر زمان که این دونفر مرخصی بودند من هم مرخصی بگیرم و در آزمایشگاه حاضر نشوم. خوشبختانه مدیرا ن آزمایشگاه از کارم راضی بودند و وعده دادند که با توجه به نیاز کارخانه به کارشناس شیمی به استخدام داروسازی درخواهم آمد با نمره 75/19 به این دوره پایان دادم ،اما بعد ار ارائه مدرک کارشناسی با استخدام ام مخالفت شد علت را جویا شدم  کارمند خانم آزمایشگاه دلیل را اینگونه بیان کرد : ار آنجا که شما در آزمایشگاه مشغول کار خودت بودی و با بقیه گل نگفتی و گل نشنیدی با عنوان” امل بودن” از نظر 10 نفر کارمند آزمایشگاه برای کار در آزمایشگاه ردصلاحیت شدید؟!

حجاب -  پوستر حجاب-  پوستر چادر -  حجاب برتر -  بدحجابی در ایران -   بدحجابی-  دختران چادری-  مراکز تحقیقاتی-  استخدام دختران-  آزمایشگاه-  بی حجاب-  عکس حجاب-  حجاب زن-   شرایط استخدام-  آگهی استخدام-  بازار کار

برای دریافت پوستر با کیفیت کلیک کنید

خلاصه بعد از یکسال با تکمیل فرم استخدام نیرو در داروسازی مذکور مجددا برای مصاحبه حاضر شدم و جواب مسوول نیروی انسانی داروسازی این بود:خانم ما عروسک استخدام می کنیم.”؟!

و این حکایت همچنان باقی است در مراکز مختلف تحقیقاتی بصورت موقت به کار پژوهش مشغول شدم .اما  در تلاشی که برای استخدام در یک شرکت دولتی و دو نهاد خصوصی با وجود داشتن رزومه تحقیقاتی قابل قبول داشتم در جریان مصاحبه موفقیتی کسب نکردم و در جواب اینکه “اگر بدون چادر در محل کار حاضر می شوید” آنجا را ترک می کردم ….

جالب اینکه رعایت حجاب اسلامی جزو قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بشمار می رود و پوشش چادر بعنوان فرهنگ ایرانی – اسلامی و عرف جامعه محسوب می گردد اما با تمام این اوصاف قانون نانوشته ای در شرایط استخدامی جمهوری اسلامی ایران نوشته شده است  با این عنوان که خانم چادری استخدام نمی کنیم .

متاسفانه عده ای از دوستان چادری ام ترجیح دادند که با کنار گذاشتن چادرهایشان، نمره قبولی در مصاحبه استخدامی را اخذ کنند . چرا؟؟

پ.ن:این مطلب توسط خانم اکبری که یکی از مخاطبان سایت می باشد ارسال شده است.شما نیز می توانید در صورت لزوم دغدغه های خودتون را از طریق سایت برای من بفرستید. در آخر لازم به ذکر است انتشار این مطلب بدین معنا نیست که موافق اشتغال زنان  در هر فضایی هستم  بلکه این مطلب انتقادی است به وضعیت اسفناک پوشش زنان در محیط کسب و کار ایران است .

همین مطلب در : خبرگزاری فارس ، رجا نیوز ، عمارنامه ، بولتن نیوز ، جهان نیوز ،  مشرق نیوز ، 598 ، عماریون ،  تعامل ، تریبون ،  خبرگزاری دانشجو ، پارسینه،جنوب نیوز ، حزب الله سایبر ، باشگاه خبرنگاران ،  تهران پرس ، جام نیوز ،  نامه نیوز ، ولی امر ،  قانون ، قم فردا ، ابنا ،  افکار نیوز ، شریان ، یزد رسا ،  اول نیوز ، پارسیک ، ندای انقلاب ، افق نیوز  ، انعکاس ، اصولگرا

شادی روح امام و شهدا صلوات

  1. ۶ خرداد ۱۳۹۲ در ۰۷:۴۰ | #1

    سلام
    هر چند از این دست ادارات و شرکت ها در ایران کم نیستند که صریحا حتی همین تیتر مطلب را بیان می کنند اما من هنوز با برخی از حوزه ها و شغل های “خانم”ها نتوانستم کنار بیایم. مثلا مهندسی عمران که اصولا کاری در ارتباط مستقیم با مردان است! شاید قدیمی ها (مثل پدربزرگ من که بساز و بفروش است) هیچ وقت آبشان با این مهندس ها در یک جوب نرود اما جوون ترها شاید بدشان نیاید از این مهندس ها هم داشته باشند. همین طور شغل های دیگر را هم در نظر بگیرید.
    اصل کار کردن خانم ها به هیچ عنوان بد نیست اما چگونگی کار کردن و چه کاری را انجام دادن بسیار مهم است.

    • احمد کارآمد
      ۶ خرداد ۱۳۹۲ در ۰۷:۴۲ | #2

      100 درصد موافقم

  2. محمدنبي توري
    ۶ خرداد ۱۳۹۲ در ۰۷:۴۵ | #3

    سلام
    برايم تعجب آور است اينكه در جامعه ايران كه همه ميگويند. ما منتظران امام مهدي(ع) هستيم. عروسك استخدام ميكنند. بسيار تاسف كردم. دولت بايد جلو اين افراد را بگيرد و به جزاي اعمال شان برساند و گرنه تعداد شان زياد خواهد شد.

  3. علی
    ۶ خرداد ۱۳۹۲ در ۰۷:۴۸ | #4

    زنده باد بهار
    منتظر آمدن مشایی باشید
    صبح نزدیک است و رسوایی در راه است و مشایی خواهد آمد
    لبیک یا مشایی

    • احمد کارآمد
      ۶ خرداد ۱۳۹۲ در ۰۷:۴۹ | #5

      شما هم خوب میشی
      امان از توهم

  4. زهرا
    ۶ خرداد ۱۳۹۲ در ۰۹:۰۰ | #6

    سلام. دقیقاً مسائلی که برای این خانوم پیش اومده برای من هم بوده. من هم چادری هستم و روزمه کاری قوی ای هم دارم اما با توجه به این شرایط در حال حاضر در جایی کار میکنم که به چادرم کاری ندارند با اینکه حقوق بالایی هم نمی گیرم و راهم بسیار به محل کارم دور است اما باز راضی هستم

  5. سیدمصطفی
    ۶ خرداد ۱۳۹۲ در ۰۹:۲۲ | #7

    سلام

    پیشنهاد من اینه که دوستان، چه زن چه مرد، بهتره به کارآفرینی فکر کنن تا کارمندی!
    چرا همه دنبال جایی برای کار هستیم و سراغ این نمی ریم که کاری ایجاد کنیم برای خودمان و چند نفر همفکر و هم عقیده خودمان، اینطوری هم شان افراد حفظ میشه و هم خود فرد تعیین کننده میشه و تاثیرگذار.

    خلاصه چیزی که اقتصاد ما نیاز داره، فاصله گرفتن از اقتصاد دولتی و رفتن به سمت اقتصاد مردمی است.
    و این محقق نمیشه مگر با حرکت فرد فرد افراد جامعه

    یا علی مدد

  6. ۶ خرداد ۱۳۹۲ در ۰۹:۳۱ | #8

    مطلب جالب و قلم شیوایی دارید
    تبریک میگم
    در وبلاگم لینکتون کردم اگر تمایل داشتید لینک فرمایید
    یا علی

    • احمد کارآمد
      ۶ خرداد ۱۳۹۲ در ۰۹:۵۴ | #9

      این مطلب استثنا نوشته من نیست در پایین مطلب هم ذکر کردم

  7. ۶ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۰:۰۵ | #10

    با سلام در عفاف نامه منعکس شد.اگر مدیران دستگاه های دولتی در زمینه رعایت حجاب پرسنل با تدبیر عمل می کردند چهره شهر طور دیگری بود. امر به معروف و نهی ازمنکر در بین مدیران در حالت اغما فرو رفته

  8. ۶ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۰:۳۰ | #11

    باز نشر در مجاهد
    با درج لينك و لوگو ما را ياري كنيد
    ——————–
    جهاد همچنان باقيست
    tjm.ir

  9. یه نسل سومی..
    ۶ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۰:۴۱ | #12

    گاهی اوقات تقصیر خود خانمهاست که باعث میشن افراد هرزه جامعه به راحتی به خودشون اجازه توهین به اعتقاداتشون و حتی خود خانم بدند.
    فعالیت احتماعی برای خانمها مفید و حا ئز اهمیته.حتی اگه در قبالش دستمزد کمی دریافت کنه یا مثلا یه جور کار فی سبیل الله..بعضی خانم ها اصرار دارن که حتما یه کار متناسب با رشته تحصیلیشون انجام بدن حتی اگه اون کار استخدام تو یه شرکت خصوصی باشه خیلی به خودشون افتخار میکنه..
    یک خانم محجبه باید وارد جامعه بشه و فعالیت داشته باشه..باید تاثیر گذار باشه برای جامعه اش.
    این اتفاقی که برای این خانم افتاده علتش کم کاری یا عدم امربه معروف و نهی از منکره….وقتی ما گفتمان حجاب رو تو جامعه پیش نیاریم دقیقا گفتمان عکسش اتفاق میفته…کم کاری از خود ماست
    با این دوستمون موافقم که گفته باید کارآفرینی داشته باشیم.

  10. محمدرضا
    ۶ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۰:۴۸ | #13

    سلام

    من مثل یک برادر به خانم اکبری عرض می کنم که ما در کنار شما همین غم را داریم و با خواندن این متن ، غم ما دو چندان و عزم ما بر اصلاح چند برابر شد .

    وقتی یک مکانی را کسی اشغال کرد ، سخت است که فردی دیگر مکان او را احاطه کند . فرهنگ نیز از جنس مکان است . الان فرهنگ غربی کشور را احاطه کرده و این بدلیل کم کاری فرهنگ اسلامی است . الان باید شروع کنید و با آگاهی فرهنگ اسلامی را جایگزین بر فرهنگ غربی کنید .
    من این را گفتم و خودم هم شروع کردم به کار و شما اگر خواندید و به خواندن بسنده کردید ، خیانت کرده اید !

    نقشه راه و کار هم هست.

    ما باید شروع کنیم به اصلاح ، اصلاح از عوام به خواص باید انجام شود .
    شروع کنید … شروع کنید

    یاعلی

  11. مهدی
    ۶ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۳:۰۶ | #14

    از وزارت بهداشت در حال پیگیری مطلب شما هستیم .لطفا مشخصات کاملتر (نام شرکتهای داروسازی مورد نظر) رابه روابط عمومی وزارت بهداشت با شماره تماس 81453233یا 88363560-80داخلی 3233 و3232اعلام نمایید.

  12. زهره
    ۶ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۳:۱۲ | #15

    برای من هم پیش اومد
    مدیر منابع انسانی یه شرکت خصوصی بزرگ بعد از این که به من اکی اولیه رو داد به من گفت مدیر پروژه مون شما رو دیده و گفته من با چادری جماعت و اینا کار نمیکنم
    البته اگه کامل بنویسم که یک داستان جالبیه ها
    درد اینه که دولتی هاشم از آدم چادری خوششون نمیاد
    درد اینه
    خدا بزرگه من که تقریبا یه جا کارم اکی شده
    ایشالا واسه همه حل میشه
    آتیشم بباره ما پای این جمهوری اسلامیش هستیم فقط واسه متحجرایی که نمیذارن خانم ها و دخترای چادریشون با سواد و توانمند بشن و مملکت رو دو دستی دادن دست بی حجابا متاسفم و ازشون متنفر

  13. ۶ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۳:۵۴ | #16

    سلام.
    همینه دیگه چندین سال ملت رو رسانه ها و جریان ها از حجاب و عفاف دور کردن…
    یا علی

  14. پری
    ۶ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۴:۵۲ | #17

    @زهره
    سلام.از نظرمن متحجر و بی حجاب فرقی باهم ندارن هر دو نگاهشون به زن مصرفیه! یکی مصرف رو عمومی میکنه یکی دیگه خصوصی!!! خدا شر این دو تا رو از سر ما کم کنه

  15. زهرا
    ۶ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۷:۲۱ | #18

    سلام به همه دوستان مطلبی که درج شده جزو مشکلات پیش وپاافتاده این مملکت ماست نه ازلحاظ ماهیتی بلکه از لحاظ موضوعی بنده خودم چادری ومسعی میکنم به اعتقاداتم عمل کنم دردانشگاه هم کارمیکنم و در عرصه صنعت هم کارآفرین زن هستم وبه خیلی از افرادیکه به تفکر غربی بی حجابی پایبندند تو صنعت آلومینیوم ثابت وبه تعظیم دربرابرشعائر اسلامی وادارشون کرده ام زیاد ازین برخوردها جبهه نگیری بقول آقامون بهجای دفاع ازمواضع باعمل به فرامین به موازینشون حمله کنین بچه شیعه نباید تولاکش فرو بره ما برای تمام زوایای اجتماعی اقتصادی و… حرف براگفتن داریم دوستان عزیز مطالعاتتون رو درباره اسلام بالا ببرین تابتونین ستونهای افکارغلط روبه لرزه دربیارین…..اللهم عجل لولیک الفرج

  16. ۶ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۹:۰۹ | #19

    سلام
    و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون.

  17. ۶ خرداد ۱۳۹۲ در ۲۱:۱۱ | #20

    سلام
    باعث تاسفه که بعضی جاها بی غیرتایی که ناموس مردم رو می خوان واسه عروسک بازی ،اومدن تصمیم گیر شدن.
    خیلی مشابه این قضیه دیدم خیلی جاها.
    نباید گذاشت غیرت فراموش بشه.ناموس رو دو دستی بچسبید دوستان.هر جا دیدید داره به ناموس تعرض می شه سعی کنید در توان خودتون جلوش رو بگیرید.

  18. حسن
    ۶ خرداد ۱۳۹۲ در ۲۱:۵۶ | #21

    خدا خیرشون نده این بی حیا ها رو… الهی آمین

  19. ساره
    ۶ خرداد ۱۳۹۲ در ۲۲:۰۱ | #22

    باسلام
    باید بگم این اتفاق برای منم تودوره ی کارآموزی افتاد.مسئول مربوطه بهم گفت:ملزمی به چادر پوشیدن؟
    منم همینجور قفل کرده بودم.
    گفتم:بله
    گفت:شرمنده،نمی تونیم.
    به همین سادگی…..

  20. اعتماد نکنید
    ۶ خرداد ۱۳۹۲ در ۲۲:۰۳ | #23

    @مهدی
    سلام
    شاید از خود شرکت ها باشند. شماره ها را تطبیق بدهید ببینید واقعا برای نظارت های وزارت بهداشت هستند یا خیر، بعد تماس بگیرید.
    البته باید با وزارت بهداشت و نهاد های نظارتی دیگه هم تماس می گرفتید. یادمون نره این کار هم یک وظیفه است. نا سلامتی الان حکومت اسلامی برقرار است، باید نقص هاش هم گزارش بشه. این یک وظیفه است و یکی از مراتب امر به معروف و نهی از منکر.

  21. م. ناظر
    ۶ خرداد ۱۳۹۲ در ۲۲:۴۵ | #24

    م. ناظر
    تا وقتيكه دستگاه قضا متجاوزين به عنف را فرت و فرت آزاد ميكنه يا اگر شاكي كَنِه باشه با جريمه نقدي سر و ته قضيه را هم ميآورد، از طالبين عروسك بازي و نظربازي چه توقعي داريد؟

  22. محمد حسين
    ۷ خرداد ۱۳۹۲ در ۰۰:۰۰ | #25

    در كنار همه عوامل ديگه اين عاملي هم كه مي گم متاسقانه دست كم گرفته شده:

    بينيد در شرايط كسب و كاري كه تا حالا در ايران فراهم شده چه كساني موفق ترند؛ مثلا يكي از عواملي كه بدون آن راه انداختن يك كسب و كار غير ممكن يا بسيار سخت شده است وام بانكيست. يعني حتي اگر هم نخواهي به دليل ملاحظات شرعي و ربا از بانك وام بگيريد رقباي شما با وام و اكثرا بي خيال ربا كارشان را توسعه مي دهند شما هم اگر بخواهيد آهسته آهسته رشد كنيد به سبب برتري كه وامها براي ديگران ايجاد كرده عملا از غافله (! ؛-))) عقب ميمانيد. ضمن اين كه موقعي وام ” خوب” مي توان گرفت كه در رابطه ايجاد كردن مهارت خاصي داشته باشيد يا از كساني كه رابطه خاص بلدند استفاده كنيد و خيلي چيزهاي ديگر كه نه تنها مسلماني لازمه اش نيست بلكه زير پا گذاشتن آن بعضا لازم است. كم كم اين سيستم بانكي افراد مذهبي و متشرع را كنار مي زند (فيلتر مي كند) و صاحبان كار و سرمايه كساني مي شوند كه يا بي خبال مذهبند يا دشمني و عقده نسبت به آن دارند. آن گاه اگر يك خانم چادري كه اهل حال نيست در چنين فضايي كه صاحبانش آن طور فيلتر شده اند، از او استقبال شود جاي تعجب دارد.

    اين يكي از تبعات مدل توسعه تكنوكرات و عملا سكولار است. امروزه در راهپيماييمان شعار مرگ بر امريكا را مي دهيم ولي سياست بانك مركزي عملا پشتوانه پول ما را دلار قرار داده است. مرگ بر اسرائيل مي گوييم و مديران بنگاههاي اقتصاديمان در راهپيمايي روز قدس عكسشان را در سايتهاي شركت بيمه شان با افتخار نشر مي دهند اما سهام شركتهايي را در اختيار دارنر كه از خريد ماركهاي حامي اسرائيل ابايي ندارند.

    • احمد کارآمد
      ۷ خرداد ۱۳۹۲ در ۰۸:۴۵ | #26

      در مورد قسمت پایانی پیامتون که فرمودید حذف کنم باید بگم کاملا مطلب کذبی را بیان داشتید. چرا که هیچ گاه رهبری در مورد سود بانک های خصوصی این چنین چیزی نفرمودند

  23. ۷ خرداد ۱۳۹۲ در ۰۱:۳۱ | #27

    با سلام
    در پرتال علمی پژوهشی راه بهشت منتشر شد :
    http://www.rahebehesht.org/info/item.asp?ID=3566

  24. مهدی
    ۷ خرداد ۱۳۹۲ در ۰۹:۴۳ | #28

    با سلام .از روابط عمومی وزارت بهداشت برایتان پیام داده بودیم .برای پیگیری یا با شماره های داده شده تماس بگیرید(روابط عمومی وزارت بهداشت ) یا شماره تماس بدهید تا ما با شما تماس بگیریم .

  25. یک چادری
    ۷ خرداد ۱۳۹۲ در ۰۹:۴۸ | #29

    من چادری هستم ولی خودم تو محل کار چادر سر نمیکنم!
    همکارم چادر سرش میکنه و هر روز سر درد داره
    کسی که حجابش کامل باشه و بدونه با همکار مرد چطور رفتار کنه نیاز به خود آزاری با چادر نداره
    درسته خیلی از مردها مریض هستن
    من هم دنبال کار میگشتم ازم میپرسیدن با چادر میخوای کار کنی؟!
    برای من این قضیه ثابت شده است که کار کردن با چادر هم خود فرد رو آزار میده هم بازدهی کار پایین میاد
    مثل این میمونه که با چادر بری کوه! آره میشه رفت ولی فقط خودت رو آزار دادی!
    کار فرمای این خانم هم تا حدودی حق داشته آخه کار با اون همه اسید با چادر؟!!!!!!!!!!!!
    هرکس حق انتخابی داره ولی من ترجیح میدم خودم رو آزار ندم البته در محیط کار سالم.

    • احمد کارآمد
      ۷ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۱:۳۳ | #30

      اشکال شما در اینه که حواستون نیست حجاب دستور خداست مثل بقیه دستور های الهی که ممکنه سختی هایی هم داشته باشه و همه این سختی ها برای سعادتمند شدن خود زن و در ادامه جامعه است.و حرف های شما تجربه شخصیه و نمی توان به همه بانوان تعمیم داد و مثال های نقض بسیاری برای رد کردن نظر شما وجود دارد.

  26. دوست
    ۷ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۲:۰۳ | #31

    سلام
    نمیدانم قصدتان از انتشار این مطلب که به گفته خودتان یکی از مخاطبان سایت (حالا صحت و سقم مطلب بماند!) برایتان فرستاده، چیست؟
    و اما بعد، این جمله
    “جالب اینکه رعایت حجاب اسلامی جزو قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بشمار می رود و پوشش چادر بعنوان فرهنگ ایرانی – اسلامی و عرف جامعه محسوب می گردد اما با تمام این اوصاف قانون نانوشته ای در شرایط استخدامی جمهوری اسلامی ایران نوشته شده است با این عنوان که خانم چادری استخدام نمی کنیم .”
    اعتراض به چه کسی است؟ قانون!؟، مجری قانون!؟، نیروی انسانی ادارات و شرکت ها !؟
    شاید اگر دقت بیشتری به خرج داده بودید، مطلب را منتشر نمیکردید!
    موفق و موید باشید

  27. ایران آزاد
    ۷ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۲:۲۱ | #32

    من مخالف تبعیض بر اساس حجاب هستم. چه بی‌حجابش چه باحجابش. افراد باید بر اساس قابلیت‌هاشون استخدام بشوند. متاسفانه ما ظاهرن عادت کردیم همیشه از یه طرف بوم بیوفتیم. نه به ۲۰ سال پیش که اگه یکم موت بیرون بود استخدامت نمی‌کردند نه به الان‌‌‌ش که با چادر استخدامت نمی‌کنند.

    هر دو اشتباه هست. من به حجاب اجباری اعتقاد ندارم. هرکسی به دلخواه خودش باید بتونه پوشش خود رو انتخاب کنه و افراد جامعه باید یاد بگیرند که به پوشش هم احترام بگذراند. چه کسی که دامن کوتاه بپوشه و چه کسی که چادر سر کنه هر دو محترم هستند و باید از شانس مساوی برای به دست آوردن موقعیت‌های شغلی برخوردار باشند.

    من همچنان امیدوار هستم که ما مردم ایران بتونیم به احترام متفابل دست پیدا کنیم. به نظر من این شاه کلید قفل تقابل‌های اجتماعی هست که این روزها در جامعه‌های شهری شاهدش هستیم.

    بیآییم احترام به تفکر٬ پوشش٬ زبان٬ لهجه٬ آرایش و سیمای همدیگر رو تمرین کنیم و گسترش بدیم. به نظر من یکی از راه‌هاش آشنایی و پیدا کردن دوستانی هستند که با ما فرق دارند. مثلن من دختر بی‌حجاب با یک دختر چادری دوست بشم و باهاش حرف بزنم و از مشکلات و دغدغه‌هاش بپرسم و بدونم و بالعکس.

    دوستان … احترام …. احترام …. احترام ….

  28. احمد
    ۷ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۲:۲۲ | #33

    @زهره
    با سلام
    (كار من يك جا “اكي” شده يعني چي؟ )
    به نظر من اين مسئله ربطي به حجاب خانوما نداره، كلا اخلاقيات يه جورايي از بين رفته.

  29. رسول
    ۷ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۲:۳۶ | #34

    @سید مهدی موسوی
    توادارات اگه بفهمن حزب اللهی هستی رفتی تو لیست سیاه

    ارات دیگه مونده

    الان تو شهرداری موندیم برای اینکه از ما نمی تونن رشوه بگیرند

    دوستم می گفت بالای 70 درصد کارمندان منافق و ضدانقلاب و عیاش هستن

    یه خانوم خوشکل بره داخل اداره همه می چسبن بهش

  30. محمد
    ۷ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۳:۱۷ | #35

    بعضی از چادريها ، بدحجاب باشند بهتر است … احترام چادر حفظ می شود

  31. ۷ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۳:۲۳ | #36

    @زهره

    خدا قوت، موفق باشید

    خدا توفیق بده همه ما آقا و خانم در راه دین و مذهب ثابت قدم باشیم/

  32. سعید
    ۷ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۴:۰۰ | #37

    این مساله فراتر از یک پوشش به نام چادره . متاسفانه زنان در بسیاری از مشاغل خصوصی و حتی گاهی دولتی به عنوان یک مانکن اسنتخدام میشن . حتی زنانی که زیبا نیستند رو استخدام نمی کنند یا زنانی که از دوره جوانی می گذرند رو به راحتی اخراج می کنند . چند موردش رو خودم کامل در جریانش بودم. وضع خیلی وخیمه و حتی به تهران هم محدود نمیشه .و البته ما به جز شعار چیز دیگه ای از مسئولان نمی بینیم .

  33. اکبری
    ۷ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۴:۲۷ | #38

    مخاطبان محترم سلام از نظرات تان سپاسگزارم
    باید اول از همه بگویم که هدف من از این نوشتار بیان گوشه ای از واقعیت تلخ فرهنگی جامعه امروز است و نه کم ارزش کردن مقام زن و نه بی حرمتی به پوشش پرافتخار زنان غیور ایرانی بلکه توجه دادن مسوولین کشور به این مسئله ای که با چراغ خاموش دارد این رفتار و این نوع نگاه تسری پیدا می کند و نمی توان با پشت گوش انداختن و نگاه های خوش بینانه آن را به یک عرف تبدیل کرد .این یک اعلام هوشیاری است یک زنگ خطر است

    و من هرگز از نگاه مادی به این مسئله نپرداختم بلکه بنظرم این هم قدم های آهسته و پیوسته تهاجم فرهنگی است.

  34. اکبری
    ۷ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۴:۳۴ | #39

    در جواب پیشنهادات کارآفرینی و مشابه
    از نظر پیشنهاد و ایده خوب اما به چند نکته مهم هم باید توجه داشته باشید
    هر کار موفقی نیاز به زمان،اندوختن تجربه دیگران و بقول معروف فوت کوزه گری دارد و بخصوص رشته تخصصی ما که به سرمایه بالایی هم در ابتدای کار نیازمند است و نمی توان بی گدار دل به دریا زد .
    قابل توجه دوستان پیشنهاد دهنده این فرایند نیز بعد از تحقیق و بررسی هایی که همراه پدر دلسوزم کسب کردم بدست آمده است

  35. اکبری
    ۷ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۴:۳۹ | #40

    عزیزانی هم که به دیده ی دروغ و خیال پردازی به این متن نگاه کرده اند باید همین را عرض کنم که شاهد ادعای من نظرات خواهران عزیزی است که تجربیاتی همانند من داشته اند و تایید نموده اند همین وبس.

  36. اکبری
    ۷ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۴:۴۷ | #41

    خانم چادری که چادر آزارت می دهد
    شک ندارم که سردرد همکار شما هرگز ناشی از چادر نیست و من به چادر به عنوان یک وسیله آزاردهنده و دست و پاگیر نگاه نمی کنم این نوع تفکر شما ناشی از عدم درک این نوع پوشش و مهمتر از آن شناخت خودتان است .
    من با افتخار این پوشش کوهنوردی می کنم ،سینما می روم، بدمینتون بازی کی کنم و ….
    و هرگز از همراهی چادرم آزاری ندیدم و دوستش دارم زیرا خدای مهربان بینا اینگونه می پسندد

  37. سیدعلی طباطبایی
    ۷ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۸:۳۳ | #42

    اگر راست می گوئید (که حتماً می گوئید) اسم شرکت را بدهید تا پیگیری کنیم.
    یک داروساز با سابقه که ارتباطات زیادی با برخی دوستان دارد و شاید بتواند کاری بکند.

  38. یه نسل سومی..
    ۸ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۳:۱۴ | #43

    @یک چادری
    باید بگم که حجاب به هیچ عنوان دست و پا گیر نیست.امروزه هم که بحمدلله «جلباب» هست به چه خوبی!! و کاملا پوشیده است. بدون اینکه جلوی دست وپا رو بگیره میشه باهاش کوه هم رفت خیلی هم کیف داره.
    من نمیدونم با پاشنه میخی 10 سانت ، تو«دربند» بالا پایین رفتن مشکل و محدودیت ایجاد نمیکنه فقط این چادره که نمیذاره بهمون مثلا خوش بگذره؟؟!!
    اینها بهانه است…
    خدای ناکرده اگر میگفتن شما برای کار تو فلان شرکت باید حجابتون رو بردارید یا نه..اصلا میگفتن باید آرایش داشته باشید(کمااینکه همچین موردی هم مشاهده شده) باز هم زیر بار میرفتین و تن میدادین؟؟؟
    اصلا مطرح شدن همچین موضوعی از سوی صاحب کار چیزی جز توهین به ارزش حجاب و اون خانم نمیتونه باشه.

  39. دانشجو
    ۸ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۳:۴۹ | #44

    من دانشجوی دانشگاه آزاد هستم. میدونید که انجا چادر اجباریه. اما کاش نبود ..وقتی با اون قیافه های ضایع چادر را مثل یک دم به خودشون میبندند برای اون کسی که این قانون را گذاشته طلب عقوبت میکنم .
    اگه حجاب مهمه پس چرا به قیافه ها و بلوزهایی که به اسم مانتو میپوشند کسی کار نداره .یا ساپورتهتایی که جای شلوار میپوشند؟ نه درد ما چادر نیست .درد ما لقمه هاو نگاههای حرامی که خود این مسیولین گرفتارشند.

  40. ۸ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۸:۲۰ | #45

    منم یه مهندس ای تی چادریم ترجیح میدم مربی مهد قران باشم تدریس خصوصی کنم ولی…

  41. الهام
    ۸ خرداد ۱۳۹۲ در ۲۰:۴۶ | #46

    در تأیید این نوشته
    آگهی های روزنامه همشهری، در قسمت استخدام ، پره از آگهر های اینطوری:
    « خانم خوش تیپ خوش لباس با روابط عمومی بالا!! استخدام می کنیم»
    او هم اینطور علناً آگهی می دهد که:
    «عروسک لازم داریم!»

  42. ماهی کوچولو
    ۸ خرداد ۱۳۹۲ در ۲۱:۱۱ | #47

    سلام من کاملا این حرفا رو می فهمم. چرا نشه با چادر کار کرد!!!؟؟؟ میشه خوبم میشه.
    من خودم برای رفع این مشکل مثلا در دانشگاه که مدام مجبور بودیم وسایل کار در دست بگیریم یا پای تخته بریم از چادرهای گشاد و مناسب با آستین استفاده می کردم. اما منم خودم الان این معضل رو دارم که هنوز نتونستم جایی استخدام بشم اما اگر قرار باشه اعتقاداتم رو زمین بزارم میشینم خونه و توانایی های خودم رو در تربیت یک خانواده اسلامی بکار می گیرم.
    شرایط الان تا حدودی شبیه زمان رضاخان که در خیابان به زور چادر رو از سر زنان می کشیدند.الان هم می خوان به زور کار و در آوردن پول چادر رو از سرما کنار بذارن و یواش یواش همه اعتقاداتمون رو ازمون بگیرن!!!!

  43. ۸ خرداد ۱۳۹۲ در ۲۲:۱۸ | #48

    پدرم گفت گل از رنگ و لعابش پیداست…
    و زن مومنه از طرز حجابش پیداست…

  44. ۹ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۰:۴۸ | #49

    واقعا متاسفم در جامعه امروز عده اي فقط زنان را مي خواهند براي عروسك بودن اين واقعيت جامعه است يه عده زن را مي خواهند تا صدايش را نازك كند ديگري مي خواهد تا منشي شود تا برايش هرزگي كند ولي جاي تاسف آن جا دارد كه براي يك مركز پ‍پژوهشي هم زن را براي عروسك بودن مي خواهند

  45. متعجب
    ۹ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۳:۲۶ | #50

    حجاب خیلی هم خووبه اوکی…ولی کی گفته که حجاب صرفا چادره؟یه آیه ؟ یا حدیث میشه بیارین در این رابطه؟
    در ضمن درسته که خیلی جاها عروسک استخدام می کنند،از طرفی عکس این قضیه هم صادقه!
    جاهایی هم هستن که اگر چادری نباشی ردت می کنن!!چرا هر دو طرف رو نگاه نمی کنین؟
    خیر الامور اوسطها

  46. متعجب
    ۹ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۳:۲۹ | #51

    @محمد
    دقیقا موافقم

  47. احمد
    ۹ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۵:۰۸ | #52

    خبر نداری بنده خدا .
    من در شرکتی بغیر از کارم طبق دستور، مسئول استخدام تعدادی فروشنده خانم شدم. طبق معمول سرزبان دارها و بی حجابها استخدام شدند . (دلیلش هم مشخص است ! جذب مشتری)
    برو خدا رو شکر کن نگفتن تو سفر به شمال باید با ما بیای . بماند !!!

  48. صفا
    ۹ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۵:۰۸ | #53

    اگه خانما بدونن حجاب چقدر زیبایی شون رو چه ظاهری چه باطنی بیشتر می کنه بهترین وکامل ترین حجاب رو انتخاب می کنند.
    باور کنید وقتی تو فامیل یه مجلسی می شه باحجاب ها ( که چون مجلس زنانه است آرایش می کنن و با بد حجابا از این نظر مساوی می شن) خییییلی زیبا تر از بد حجابهای فامیل می شن این یعنی همون برکت، چون زکات زیبایی شون رو دادن خدا بر زیباییشان افزوده.

  49. سید احمد
    ۹ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۵:۲۳ | #54

    سلام
    ای کاش اجازه نشر میدادید چنجا قرارش میدادیم

    • احمد کارآمد
      ۹ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۷:۴۶ | #55

      اجازه ما هم دست شماست/هر جا می توانید نشر بدید

  50. کوروش
    ۱۰ خرداد ۱۳۹۲ در ۰۰:۵۶ | #56

    @علی
    بخواب سر جات
    بکش کنار بذار باد بیاد

  51. هاشمی
    ۱۰ خرداد ۱۳۹۲ در ۰۷:۱۳ | #57

    بندگان خدا خیلی از این مدیر ها به حجاب اعتقاد ندارند. دختر بعضی از این آقاین خود بد حجاب هستند. للذا با بد حجابی کاری ندارند.

  52. حمید علی
    ۱۰ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۰:۰۰ | #58

    خدا خیرتون بده یه کم انصاف داشته باشید !!الان که بیشتر پستهای مهم و حکومتی رده بالا دست خانومای چادریه !مانتویا رو همه کردن زیردست خودشون !نو همین آموزوش و پروش تا چادر نداشته باشی مدیرت نمیکنن! هرچند از مهارت وعملکرد بلایی برخوردار باشی چرا این قبیل افراد اعتراضی ندارن!؟این خانوم چون میدونه حمایت قانونی میشه معلومم نیست حقیت داره یا نه!معترض شده …شاید عدالت در این باشه که چادر بمونه واسه شماها ادار ه جات و مکانهای خصوصی برای خانومایی که پوشش چادر ندارن..البته من با حقوق مساوی و اجرای احکام خدا در برابر یکدیگر پایبندم..ولی خداییش اینم مطلبی گفته که یه عده ای رو تحریک کنه که تصمیم عجولانه واحساسی بگیرند وخدای نکرده در این میان حق کسانی ضایع بشه!سایت محترم لطفا شما هم بدون جانبداری کامنت بنده را نمایش دهید متشکرم .حق همیشه پاینده است

  53. ۱۰ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۴:۱۸ | #59

    به روزم با:
    شهدا! من به شما میدان دادم…

  54. م ن
    ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۱:۲۴ | #60

    ما یه عمره چادری هستیم، ارشد خوندیم، کار هم می کنیم، تا حالا یه بار هم از این برخوردها ندیدیم!!!

  55. حمید علی
    ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۹:۱۰ | #61

    م…ن..خدا بیامورزه امواتتون و سلامتی بده به خود وخونوادت وعاقبت به خیری هممون معلومه که آدم در جد مومن وبا منطقی هستین.. اصل اخلاق ؛عملکرد ،مودب بودن تعامل ،سارگاری و درک و پذیرش هم کیش و همکارانه !باید سیاست ونوع برخورد با فضا ومحیط را بلد باشین !باید بتونی رفتار دیگران را مدیریت کنی منم خودم بیرون کار میکنم همه چه با چادر چه بی چادر و به اصطلاح شما (اپن)صمیمانه ودلسوزانه در کنار همدیگه کار میکنیم و حتی روزای تعطیلی تحمل دوری یکدیگرو نداریم مخصوصا چادریا خیلی شوخ وبامزه اند همه همدیگرو دوست داریم وبه هم احترام میزاریم ،مسافرتم که میریم واسه هم سوغاتی میاریم ،امیدوارم هموطنای مسلمون ازین ببعد فرهنگ احترام متقابل، اخلاق مسالمت آمیز،همدردی و همدلی ودلسوزیرو که بزرگان دین سفارش فراوان دارن را ترویج وتبلیغ بدن (نه) کینه و تفرقه ودوگانگی..انشاا…

  56. حسن
    ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ در ۲۱:۰۵ | #62

    پوستر فوق برای قبل از ادیسون مصداق ندارد. مثلا اگر شمع حجاب داشته باشد خاموش می شود. خیلی به مختون فشار نیارین. حرفتون رو درست بزنین.

  57. عاطفه
    ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ در ۲۱:۴۵ | #63

    @متعجب
    مرسی از شما واقعا داشتم همین طور کامنت ها رو میخوندم ببینم یک نفر به مورد عکسش اشاره میکنه یا نه تا این که به کامنت شما رسیدم
    من تو پژوهشگاه صنعت نفت کاراموز بودم نه آرایش میکردم نه بی حجاب بودم یه بار از حراست منو خواستن گفتن گزارش شده شما موقع کار(با مواد) تو آزمایشگاه آستیناتو میزنی بالا گفتم ببخشید دیگه تکرار نمیشه گفت نه شما ذاتا بدحجابی !!خلاصه ازم تعهد گرفتن یک ماه باقیمونده رو با چادر برم.

  58. شیما
    ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ در ۰۸:۳۰ | #64

    سلام من هم چادری و شاغل هستم.این دست برخوردها خیلی زیاد شده تو جامعه ما.من با انواع و اقسام آدمهای اینجوری برخورد کردم درنهایت به کمک خدا تونستم کار خوبی در یک محیط مناسب پیدا کنم.مهندس معمار هستم وبرخلاف بعضی ازدوستان فکر نمیکنم ابن مساله زیاد به شغل ربط داشته باشه.آدم بیمار همه جا هست.

  59. محمد حسین
    ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۴:۵۸ | #65

    لبطف .کنید به وضغیت داروخانه ه، مطب ها و بیمارستانها برسید رسیدگی به این مورد پیش کش.@مهدی

    @مهدی

  60. ناصر
    ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۹:۳۰ | #66

    من باسه این خانوم یا خانوم ها متاسفم به نظرمن ادم ها چه زن چه مرد باید در هر شرایطی هستن چه با حجاب چه عروسک باید به ایران خدمت کنن وباید طوری باشد که به این حاشیه ها نبردازد

  61. ناصر
    ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۹:۴۳ | #67

    ما در یک جامعه اسلامی زندگی میکنیم و طوری باید خانوم ها در شرکت ها و ادارات چه خصوصی چه دولتی استخدام بشن که اعلاوه بر تخصص تدبرهم داشته باشن اما ازادی چهره و بیان خودش یه مطلبی مهمه که باید درباره اون راهبرد اساسی مطرح بشه

  62. میثم
    ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ در ۲۳:۵۶ | #68

    @احمد کارآمد

    ایشاالله که خوب بشه

  63. تأت تالتلت
    ۱۶ خرداد ۱۳۹۲ در ۰۹:۲۶ | #69

    اينم از خاصيت هاي جمهوري إسلامي هست

  64. ۱۶ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۲:۳۷ | #70

    واقعاً متأسف شدم.

  65. زری
    ۱۷ خرداد ۱۳۹۲ در ۰۸:۵۹ | #71

    نمی دونم این روزا چرا اینطوری شده هر که بی حجابتر کاربراش بیشتر.نمیدونم چرا خانواده ها هم این همه بی غیرت شدن.میزارن ناموسشون هرجا برن هر کار بکنن باهر کی باشن انگار هیچی مهم نیست
    تورو خدا به خودتون بیان .کجایین ……

  66. زری
    ۱۷ خرداد ۱۳۹۲ در ۰۹:۰۵ | #72

    من چادری هستم وبه چادرم افتخار میکنم .هرکی هر چی میخواد بگه اصلا برام مهم نیست.
    نمیخوام اخرت شرمنده حضرت فاطمه زهرا باشم
    تو رو خدا ازشهدا جالت بکشین

  67. الناز
    ۱۷ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۳:۱۳ | #73

    من به عنوان یک دانشجو با وجود این تورم و گرانی نیاز دارم که تابستان ها در یک جایی مشغول به کار بشم تا پول تو جیبی یک سال رو برای خودم فراهم کنم.مجبورم با ظاهری آراسته!!!!!و با رویی بسیار گشاده در محل کارم حظور پیدا کنم…بسیاری از صاحبان مشاغل بسیار از آدم سوء استفاده میکنن.خداوند هیچ دختری رو محتاج اینجور آدما نکنه.وگرنه فاتحش خوندست…

  68. ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ در ۰۳:۲۱ | #74

    سلام.
    بعد از یک سال و خرده ای با “آن محمود را لولو برد” به روزم/
    منتظر نگاه رنجه تون.
    در پناه خدای سید علی
    یا علی

  69. ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۰:۵۴ | #75

    سلام با پست جدید اسناد غیر قابل تکذیب آپم .منتظرم سری ب ما هم بزنید

  70. ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ در ۰۸:۱۲ | #76

    سلام

    خیلی جای تاسفه. گرچه من اینکه همه ی شرکت ها با چنین پاسخی ایشان را علی رقم تخصصشون و نیاز شرکت رد کنند نمیتوانم قبول کنم. اما واقعیتی است که
    واقعیتی است که اول از همه باید یقه ی فرهنگ سازان را در برابر آن گرفت. یعنی صدا و سیما و رییس جمهور

    جای تاسفه که مردم ما فقط تاسف میخورند و زمان انتخابات که میشود نگاهشان به وعده های اقتصادی نامزدهاست برای انتخاب. انگار فرهنگ کشور را باید گلفروشی ها بسازند

  71. ستاره
    ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ در ۰۹:۱۰ | #77

    سلام
    در دوره الان باید بهای هر چیزی رو پرداخت مثلا واسه کارکردن خانم ها بهاش کنار گذاشتن حجاب هستش
    کسایی که بهاشو نپردازند همیشه عقبند .توی تلویزیون میگن حجاب حجاب، همش شعاره الان دیگه کسی از حجاب خوشش نمیاد و خانم های محجبه هم باید این وضع تحمل کنند یا بیخیال حجابشون بشن.

  72. ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۶:۲۰ | #78

    به روزم
    رای ما قالیباف

  73. ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ در ۲۰:۳۶ | #79

    @سید مهدی موسوی
    چفیه ها را باز کنید!
    صدای ضرغامی توی سرم دَنگ دَنگ صدا می‌کند که (اگر مختار قبل از سال ۸۸ ساخته شده بود ممکن بود این حوادث اتفاق نیفتد.)

    حاشا و کَلّا، جناب ضرغامی. حاشا و کَلّا.

    نمی‌دانم فریاد و آهمان را از دست حامیان و دوستان با بصیرت انقلاب کجا باید ببریم. نمی‌دانم. با بصیرتانی که مانند «رُفاعه» و «عبداله بن مالک»، حجّت شرعی تراشیدند و چفیه بر گردن و عکس شهدا به دست، به انقلاب خنجر زدند.

    چرا؟ از خودم می‌پرسم چرا و برایش جوابی پیدا نمی‌کنم. آیا واقعاً از نتایج نظر سنجی ها بی اطلاع بودید؟! کسانی تا به این حد بی‌ اطلاع را چه به کار سیاست؟! یا چیز دیگری جلوی چشم‌هایتان را گرفته بود که پیش پا افتاده‌ترین تعاملات سیاسی را انجام ندادید؟

    این کدام بصیرت است که همه دست‌آوردها را در گلوگاه پایداری، اینگونه می‌بازد.این کدام حمایت از گفتمان انقلاب اسلامی است که ظرف چند روز با تزویر موضعش را تغییر می‌دهد و با دروغ، سخنرانی قبلی‌اش را اعلام نظری خصوصی اعلام می‌کند؛ اصلا شما با چه مجوزی با مردم دودوزه بازی کردید. این کدام کارکشته سیاستی است که نمی‌داند باید به نفع بالاترین نظرسنجی کنار کشید.

    چرا؟ از خودم میپرسم و جوابی نمی‌یابم. از هواداران عادی که با شعارهای شما گردتان جمع شدند گله‌ای نیست. شِکوه و تمام شِکوه از شماهاست که خود را قَیّم همه چیز و همه کس می‌دانید ولی فهم سیاسی‌تان آنقدر ناچیز است که میدان سیاست را با کُری‌خواندن‌های فوتبال این محله و آن محله اشتباه گرفته‌اید.

    آقایان! بازی برده را با حجّت‌های شرعی‌تان به باختی تبدیل کردید، تلخ. بلندگوهای پرصدایتان را خاموش کنید، عبا از تن درآورید، چفیه‌ها را از گردن باز کنید و بروید. بروید گوشه‌ای پیدا کنید که از هیاهوی دنیا دور باشد. و آنوقت، نه به خدا، و نه به ما، و نه به شهدا، بلکه به خودتان پاسخ بدهید چرا اینگونه با انقلاب معامله کردید.

    به پروردگار سوگند که دوستان جاهل، کم از دشمنان زیرک نیستند.
    تاهمیشه … فدای سید علی
    http://tahamishe.ir/post/54

  74. ناصر
    ۲ تیر ۱۳۹۲ در ۰۰:۱۷ | #80

    اصلا از سایتت خوشم نیومد نه جوون پسنده نه جذابه مطمئنم 90% ادم هایی که میان تو سایتت همون اول صفحه رو میبینن فرار میکنن اگه خیلی مردی کامنت منو بزار همه ببینن

  75. z
    ۵ تیر ۱۳۹۲ در ۱۴:۰۴ | #81

    @سیدمصطفی
    کارآفرینی نیاز به سرمایه دارد. برای جمع آوری سرمایه نیز باید مدتی کارمند بود!
    از این رو همه به نظرم با این مشکل در ابتدا مواجه هستند

  76. لعیا
    ۱ مرداد ۱۳۹۲ در ۲۳:۰۱ | #82

    جو نده بابا 2 کلاس سواد اکادمیک داشتی اینطوری حرف نمیزدی به اسم خدا و مذهب فقط یه مشت فقیر و گشنه تحویل مملکت دادین

  77. امین
    ۹ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۶:۰۷ | #83

    @سیدمصطفی
    آره فکر خوبیه
    مثلا تصور کنید طرف بی چادر میاد برا استخدام
    بهش میگیم: ما خانم چادری استخدام میکنید! اگه چادر سرتون میکنید…

  78. مهدی
    ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ در ۰۰:۴۵ | #84

    با سلام
    واقعا قلب آدم به درد می آید از اینکه در کشور جمهوری اسلامی از این گونه برخوردها وجود دارد. البته واضح است که پایبندی به اعتقادات تحت هر شرایطی لازم است. این مشکلات نشان دهنده کم کاری و کوتاهی ماست، باید دست از تنبلی و بی خیالی برداریم و عمل کنیم، هم به وظایف مون عمل کنیم هم به دانش و معلومات مون، خواهر گرامی با توکل به خدا و پافشاری بر عقیده انشاالله موفق می شوید.

  79. سمین
    ۳ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۱:۴۵ | #85

    تا اونجایی که من می دونم تمام پست های نهاد دولتی در اختیار دوستان بسیجی و چادریه که خونشون از ماها رنگین تره. در کارخانجات و نهادهای خصوصی بستگی به نظر مسوول اونجاست که چه جور ادمی باشه ولی نگران نباشید جامعه ای که من دیدم تا چند وقت دیگه نهادهای خصوصی رو هم مجبور به استخدام چادریها می کنند .من خودم معمولی ام فقط چادر نمی پوشم ولی تا حالا همیشه به جرم نداشتن چادر ردم کردند.بعضی دوستان خیلی به قلبشون فشار نیارن که درد بگیره مگه قلب ما که به درد اومده آدم نبودیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • احمد کارآمد
      ۵ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۲:۵۹ | #86

      شما تو ایران زندگی میکنید؟

  80. ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۳:۵۷ | #87

    دقیقا همین طور است

  1. بدون بازتاب