خانه > اجتماعی, انقلاب اسلامی, پوستر-عکس, طنز, فرهنگی, مذهبی > ضرغامی چه بخواهد، چه نخواهد سکته کرده

ضرغامی چه بخواهد، چه نخواهد سکته کرده

چندی پیش در مطلبی از مسابقه‌ای که قرار بود در شبکه آی فیلم (به نام فنون الفوز) پخش شود، انتقاد کردم که مورد عتاب و بعضا بی‌حرمتی‌هایی قرار گرفتم، از خشک مقدس گرفته تا…. در صورتی که حرف اصلی من این بود که چرا تقلید از روی شبکه‌های اماراتی کنیم، افزایش مخاطب به چه قیمتی؟ تا کی صدا و سیمای ما باید کورکورانه تقلید کند؟ چرا ما نباید خودمان باشیم؟ مگر انقلاب نکردیم که اسلام ناب محمدی را به دنیا معرفی کنیم؟ چرا نباید دین را در قالب تلویزیون عرضه کنیم؟ دوستان اشتباه نگیرند منظور من این نیست که شب تا صبح سخنرانی پخش کنیم! چه طور بگویم منظورم این است که به جای دین رسانه‌ای، رسانه‌ای دینی داشته باشیم. حالا خدا رو شکر به هر دلیلی بود پخش مسابقه فنون الفوز به صورت موقت یا دائم پس از چهار قسمت متوقف شد.

اما چند وقتی است مسئله‌ای ذهن من را مشغول خود کرده و این مسئله رکود شدید صدا و سیمای جمهوری اسلامی مخصوصا شبکه‌های ۸ گانه آنالوگ است. برای درک این مطلب صرف زمان زیادی لازم نیست. ابتدا از جامعه آماری اطراف خودم شروع کردم خانواده خود و همکاران و دوستان پرس وجوی کوتاهی انجام دادم.

حدود ۲ سالی است که این گیرنده‌های دیجیتالی به بازار آمده‌اند و به مرور زمان استفاده کنندگان آن رو به افزایش است. دارندگان این دستگاه‌ها می‌توانند علاوه بر هشت شبکه آنالوگ شبکه‌های آی فیلم، جام جم ۱، پرس تیوی، بازار تیوی، شما، نمایش، مستند و العالم و ۱۰ شبکه رادیویی را دریافت کنند.

اما نکته جالبی که اگر کمی تحقیق کنید سریع به آن دست می‌یابید، علاقه اعتیاد گونه بینندگان تلویزیون به شبکه آی فیلم است به صورتی که تقریبا عمده وقت بینندگان تلویزیون را به خود اختصاص می‌دهد و چرا آی فیلم این قدر مورد استقبال مردم (مخصوصا خانم‌ها) قرار گرفته است. شبکه‌ای که به پخش فیلم‌های قدیمی و تکراری می‌پردازد و اینجاست که به عمق رکود شبکه‌های آنالوگ می‌رسیم.

در کشوری که مسئولین آن در تلاش‌اند که کسی سراغ شبکه‌های مبتذل ماهواره‌ای همچون فارسی ۱ و من و تو نرود چرا باید صدا و سیما این قدر ضعیف عمل کند که مردمی که نمی‌خواهند ماهواره داشته باشند باید به ناچار پای فیلم‌های تکراری آی فیلم بنشینند.

آقای ضرغامی -صدا و سیما -سکته -آی فیلم -مهران مدیری -طنز-خنده بازار -مختارنامه -گیرنده دیجیتال -انتقاد -تلویزیون -سریال - آنالوگ -جام جم 1 -برنامه 90 -پرس تیوی -العالم -بازار تیوی -نمایش -شبکه مستند -شبکه شما -صدا و سیمای جمهوری اسلامی -ساختمان پزشکان -

عزت الله ضرغامی

چرا بعد از رفتن مهران مدیری نباید طنز موفقی تولید شود. من نه حامی مدیری هستم نه مخالف او (شاید بعضا منتقد او نیز باشم)، ولی باید مسئولین صدا و سیما قبول کنند که بعد از طنز‌های مهران مدیری دیگر طنزی که بیشتر مردم را سرگرم کند نداشته‌ایم و اگر برنامه‌هایی هم بوده پر از ایراد و مشکل شرعی و اخلاقی، ازساختمان پزشکان گرفته تا این اواخر برنامه خنده بازار که مراجع به این برنامه اعتراض کردند چرا که رسما به مسخره کردن افراد می‌پرداخت بعد تازه دلیل آوردند که افرادی که مسخره می‌شوند راضی‌اند یا اصلا مسخره نمی‌کنیم، داریم انتقاد می‌کنیم در صورتی که فعل مسخره کردن حرام است و اصلا ربطی ندارد که فرد راضی است یا نه!

و این سوال بزرگی است که چرا چندی است در صدا و سیما طنز خوبی تولید و پخش نمی‌شود و یا اصولا سریالی که همه را پای تلویزیون بنشاند. به طور مثال سریال‌های فوق العاده ضعیف عید و ماه رمضان امسال که صدای همه را در آورد. تا مختارنامه بود یک تلویزیون بود و مختارنامه و بعد از آن هم سریال شهید بابایی که فعلا با استقبال چندانی روبه رو نشده است. واقعا اگر شبکه سه پخش فوتبال‌های مستقیم و ۹۰ را نداشت بازدید ش همین قدر بود که الان هست.

واقعا تا کی قرار است با نیروی انتظامی ماهواره‌ها را از روی پشت بام مردم جمع کنیم. چرا نباید صدا و سیمای ما به نحوی برنامه بسازد که همه را می‌خکوب همین چند شبکه محدود کند. چندی پیش در اخبار بود که آقای ضرغامی سکته کرده‌اند که بعد تکذیب شد ولی کم کم دارد باورمان می‌شود که آقای ضرغامی چه بخواهد، چه نخواهد سکته کرده است. (البته آرزوی شفای عاجل ایشان را داریم)

در پایان دوستان می‌گویند شما همیشه انتقاد می‌کنید که یک مقدار هم راهکار نشان بدهید. تنها جوابی که می‌توانم بدهم این است که راهکار نشان دادن کار من نیست، من خیلی هنر کنم تفاوت بین خوب وبد را تشخیص دهم (آن هم در حد خودم) در این کشور تا دلتان بخواهد تحصیلکرده در زمینه رسانه و ارتباطات داریم، بروید دنبال این‌ها به شما راهکار نشان می‌دهند.

اما راهکاری که به نظر من می‌رسد این است که صدا و سیما به جای تولید کننده بودن، مدیریت تولید را در دست بگیرد به این صورت که با اعطای امکانات به شرکت‌های خصوصی و حمایت از آنان به عنوان کارفرما عمل کند و از حوزه مدیریت به خرید گزینشی تولیدات رسانه‌ای اقدام کند. زیرا استعداد‌ها و توانایی‌های زیادی برای تولید برنامه رسانه‌ای در بین مردم و خصوصا جوانان علاقه‌مند وجود دارد.

همین مطلب در عمارنامه

همین مطلب در خبر گزاری دانشجو

همین مطلب در بولتن نیوز

همین مطلب در بچه های قلم

همین مطلب در صراط نیوز

همین مطلب در پژواک نیوز

همین مطلب در آفاق نیوز

همین مطلب در ارم نیوز

همین مطلب در حریم یاس

همین مطلب در اصولگرا

همین مطلب در ندای انقلاب

همین مطلب در فرهنگ نیوز

همین مطلب در فکرت

همین مطلب در وبلاگ گروهی فصل انتظار

همین مطلب در راز 57

همین مطلب در مفید نیوز

همین مطلب در عمارها

شادی روح امام و شهدا صلوات

  1. زینب
    ۳ آبان ۱۳۹۰ در ۱۰:۰۶ | #1

    نیمه پر لیوان را هم ببینید، خدمات ارزنده ای که آقای ضرغامی در این سالها انجام دادند. ظاهرا تب انتقاد از آقای ضرغامی در ایران بالا گرفته و در این روزها هر سایت یا روزنامه ای را که میخوانی نقدی بر ضرغامی نوشته. ایشان نماینده رهبر هستند و رهبر هر وقت صلاح بداند جایگزین بهتری برای ایشان قرار خواهد داد. دوستانتان حق دارند! ما ایرانیها فقط بلدیم نقد کنیم! کافی است خودمان را یک روز در جایگاه مسئولین بگذاریم آنوقت باید دید چند مرده حلاجیم؟
    ضمنا براساس یک منبع موثق، آقای ضرغامی حالشون خوبه و اصلا سکته نکرده و حالا حالاها بر کرسی ریاست صدا و سیما تکیه خواهد زد!! می بینید مخالفین چه شایعاتی که نمی پراکنند؟

    • لادن
      ۲۸ آبان ۱۳۹۰ در ۱۲:۱۸ | #2

      اقای ضرغامی کاری انجام ندادن دلیلش اینکه آمار کسایی که ماهواره دارن و از ماهواره استفاده میکنن رو پیدا کنید وببینید که نیمه ای پر نیست این توهم شماست فیلم های مسخره و به درد نخور که نشد نیمه پر .شما اصلا تلوزیون نگاه می کنید؟؟؟؟؟ شما دختر اقای ضرغامی هستید؟

      • ahmadkaramad
        ۲۸ آبان ۱۳۹۰ در ۱۲:۲۳ | #3

        تلویزیون نگاه میکنم و در ضمن هم بنده پسر هستم.کمی دقت !!

  2. ۳ آبان ۱۳۹۰ در ۱۰:۱۶ | #4

    سلام علیکم….ما به روزیم….

    ****************************
    چه کنیم برادر این ها همه از بی بصیرتی علمای ماست …اون زمانی که باید کاری میکردن …نکردن…حالا تازه به هشدار های اون موقع حضرت آقا پی بردن…ولی فایده نداره….33سال غفلت علما….

    • ahmadkaramad
      ۳ آبان ۱۳۹۰ در ۱۰:۵۳ | #5

      برادر چه ربطی داره به علما؟!

      • ۳ آبان ۱۳۹۰ در ۱۱:۳۴ | #6

        شاید منظورش این است که علما باید ورود بیشتری دررسانه داشته باشند ودرصدد تولید محتوای اسلامی غنی برآیند.

    • متین
      ۳ آبان ۱۳۹۰ در ۱۶:۴۸ | #7

      واقعا خجالت داره، اینقدر گستاخ شدید که حالا به علما هم هر انگی که دلتون خواست میزنید

      یه “بصیرت” شنیدین حالا تا گندش رو در نیارید ول کن نیستین

      لطف کن وقتی یه چیزی میخوای بگی حرف آقا رو وسط نکش، چرت و پرت هایی که شما میگی ربطی به آقا نداره
      با این کارات همه چی رو خراب می کنی

    • متین
      ۳ آبان ۱۳۹۰ در ۱۶:۴۹ | #8

      همین شمایی که الان داری به علما گستاخی می کنی اجازه دخالت علما در امور رو میدی ؟!

      • حزب الله
        ۵ آبان ۱۳۹۰ در ۰۹:۳۴ | #9

        اون روزی که میرزای شیرازی قلیون کشیدن مردم رو هم زیر نظر داشت و اون رو مدیریت میکرد گذشته
        الان امثال شیخ یوسف رفتن دنبال کارهای حزبی
        خدا امثال میرزا رو تو دنیای تشیع زیاد کنه
        انشاالله

        • ahmadkaramad
          ۵ آبان ۱۳۹۰ در ۱۰:۱۲ | #10

          منظورتون یوسف صانعیه؟!!!

  3. ۳ آبان ۱۳۹۰ در ۱۱:۱۲ | #11

    سلام
    به قول مروف
    مدینه گفتید و کردید کبابمان
    و سخن از زبان ما میگویید
    پیشنهادتون هم عالیه
    واقعا باید یه تیم عادل و متخصص باشن و کارهای خوب و تولیدی رو پیدا کنن و خوب هم بخرن

  4. ۳ آبان ۱۳۹۰ در ۱۱:۳۳ | #12

    سلام
    رفیق عزیز مطلب خوبی بود مطالعه کردم
    راستش من هم به این قضیه جمع آوری ماهواره ها انتقاد اساسی فنی واستدلالی دارم ولی …
    به جای اینکه بیایند محتوا تولید کنند این اقدامات سلبی را انجام میدهند واقعا من که بدم میآید چه برسد به آن کسانی که کمی هم خدشه درذهن خود دارند.
    باید جهاد کنیم برای خدا
    صدا وسیما این طور نمی ماند ما باید اساس آن را تغییر دهیم انشاالله

  5. ۳ آبان ۱۳۹۰ در ۱۱:۴۰ | #13

    با سلام
    در مورد اين مطلبتون بايد بگم كه صدا و سيما مشكلات علي حده اي دارد
    متاسفانه در گزارشات عملكرد صدا و سيما هم خدمت رهبري شاهد گزارشات غير واقعي هستيم اصولا خط و ربط سياسي وفاميلي و يا هر خط و ربطي ما را به اين اضمحلال كشانده و به جاي اينكه حواسمان به فرهنگ و دين مردم باشد همش دنبال گزارش ،خودنماي و…. هستيم كه از اين طريق به قدرت برسيم
    به نظر من قدرت اگر به شكل صحيح استفاده نشود از گناهان كبيره است و چه زيبا معصوم فرمودند الملك يبقي مع الكفر و لايبقي مع الظلم

  6. ۳ آبان ۱۳۹۰ در ۱۳:۴۳ | #14

    با سلام
    مطلب شما در سایت خبری و تحلیلی صراط نیوز منتشر شده است
    آدرس مطلب شما”
    http://www.seratnews.ir/fa/weblog
    با تشکر
    یا علی

  7. ۳ آبان ۱۳۹۰ در ۱۴:۳۲ | #15

    در کشوری که خدا بر آن نظر میکند کارهایی میبینیم که ضد نظر خداست.
    ضرغامی در طول این سالها حسابی جای فساد را در تلویزیون باز کرد.
    یادمان باشد که مینا لاکانی از صدا و سیمای ایران به شبکه VOA راه پیدا کرد و ادعا کرد که تهدید بعضی ها باعث فرار او از مملکت شده.
    بهترین کاری که ضرغامی در این سال ها انجام داد سریال مختارنامه بود .
    که در همین سریال با اینکه بسیار دوستش دارم کلمات رکیکی رد و بدل شد که برای یک فیلم دینی و مخصوصا شیعی تعجب برانگیز بود.
    کسانی هستند که ضرغامی و دار و دسته اش را با یک لقمه قورت میدهند..
    از لحاظ طرز فکر و مطمئنم همین ها بهتر از ضرغامی کار میکنند.
    خدا کند فرجی شود و این موضوعات برطرف.
    اما انصافا ضرغامی به درد این کار نمی خورد.
    کسی که حرمت ایام فاطمیه را نگاه نمی دارد و در زمان ایام یک نوحه هم پخش نمیکند تا روز شهادت.
    و خیلی حرف ها ی دیگر که جای گفتنش نیست.

  8. ۳ آبان ۱۳۹۰ در ۱۴:۳۷ | #16

    هنوز بفرمایید شام ایرانی رو ندیدیم !
    چه افتضاحی بشه این یکی :))

  9. ایران بانو
    ۳ آبان ۱۳۹۰ در ۱۴:۴۶ | #17

    صدا و سیما ما خیلی هنر کنه بتونه فقط فیلم بسازه!!!
    همین یکی رو بتونه درست کنه خودش خیلیه!
    اونوقت خیلیا جذبش میشند!!
    خداییش مردممونم به جز فیلم دیگه زیاد به چیزی روی خوش نشون نمیدن
    البته فوتبالم هست!که اگه همینم نبود دیگه چیزی از این رسانه ملی باقی نمیموند!!
    خلاقیت -صفر-!!
    خب چرا نمیتونند از چند تا متحصص فن استفاده کنند؟؟مگه بقیه شبکه ها چیکار کردن که تونستند موفق بشند!!!
    هر کسی خودشو همه فن حریف میدونه!!همه شدن علامه…
    هر کارگردانی داره برا خودش یه فیلمی میسازه!

  10. ۳ آبان ۱۳۹۰ در ۱۵:۱۵ | #18

    هوالحق؛
    سلام دوست گرامی؛
    نقدی که بدون راه‌کار و نمایش بعد دیگری از آن‌حقیقت باشد نق است. پس نق نزنید. اگر هرکس کار خودش را درست انجام دهد و انتقاد کند روزگار به‌تری خواهیم داشت.
    مصیبت امروز ایرانیان نق زدن است همه نق می‌زنیم.
    یاحق

    • متین
      ۳ آبان ۱۳۹۰ در ۱۶:۵۳ | #19

      جناب گرام، ما بیننده هستیم و مخاطب، ما نمیتونیم راهکار عملی ارائه بدیم

      ما فقط می‌تونیم بگیم که چی میخوایم و چی نمیخوایم

    • متین
      ۳ آبان ۱۳۹۰ در ۱۶:۵۷ | #20

      صدا و سیما خودش خوب میدونه که چه جور برنامه هایی مردم رو جذب می کنه
      رسانه بازتاب محتوای خودش رو همیشه تحلیل می کنه و میفهمه که مردم چی میخوان
      مثلا صدا و سیما میدونه که مردم سریال هایی مثل “نابرده رنج”، یوسف پیامبر، مختارنامه، دل‌نوازان و و و رو دوست دارند و سریال هایی مثل سریال های ماه رمضان امسال رو دوست ندارند (در همه زمینه ها همینطوره)
      و این وظیفه رسانه است تا خودش رو با ساختار‌ها و خواسته‌های درست جامعه مطابقت بده

  11. ۳ آبان ۱۳۹۰ در ۱۵:۵۶ | #21

    سلام خسته نباشيد با نوشته ي با پيرامون زير بروز هستم ازشما دعوت ميكنم تا اين نوشته رو بخونيد ونظر گرامي خود رابفرماييد موفق ومؤيد باشيد [گل][گل][گل]
    منشور اخلاقی يا …….ودانلودفيلم افتضاح دانشجوي
    آيا تا به حال به منشور اخلاقي دانشگاهتون نگاه كردي ؟خوب اگه نگاه نكردي من برات ميزارم بخون بعد با وضع موجود تو دانشگاهتون مقايسه كن ،وبگو نظرت چيه ؟……………………………………………………..جرائت غلط هاي اضافي ميكنه ؟يكيش اختلاط بي جهت دختر وپسر گوئي كه خواهر وبرادر هستند والله آدم با خواهروبرادرش اينطوري صحبت نميكنه اينها باهم صحبت ميكنند وقه قهه ميزنند……………………..هر ساله با آغاز سال تحصیلی در مقابل درب ورودی دانشگاه بنری بسیار بزرگ نصب می­گردد که در آن منشور اخلاق دانشجویی در آن ذکر شده است. مانند: دانشجویان پسر نباید با لباس­های مارک­دار و آستین­کوتاه در محیط دانشگاه باشند، نباید با محاسن و موهای با مدل­های عجیب در دانشگا تردد کنند، باید ظاهرشان اسلامی و ایرانی باشد (همان حکایت زیر ابرو) و در وصف دختران دانشگاه هم این چنین آورده شده که: دانشجویان دختر باید با حجاب اسلامی در دانشگاه حضور داشته باشند، نباید از مانتوهای تنگ و غیر متعارف استفاده کنند، نباید از شلوارهای کوتاه …این­ ها همه درست و قبول؛ و ما موظف به عمل این منشور هستیم اما چنین منشوری برای اساتید دانشگاه و کارمندان هم تهیه شده است؟……………[گل]

  12. ۳ آبان ۱۳۹۰ در ۱۵:۵۹ | #22

    سلام
    با نظرتون موافقم، احسنت
    راه کار خوبی ارائه کردی و خوب امکان اجرای اون در شرایط فعلی نیست
    البته داره یه حرکاتی برای خصوصی سازی تو صدا و سیما انجام میشه ولی خیلی کمه و درصد خیلی خیلی کمی از فعالیت هاش رو شامل میشه
    این قبیل کارها نیاز به یه مدیریت جهادی مثل دکتر داره که امیدواریم همچین مدیری رو در راس سازمان ببینیم

  13. مضمون
    ۳ آبان ۱۳۹۰ در ۱۶:۵۸ | #23

    با كليت بحث موافقم: ما كه اين‌همه حرف براي گفتن داريم، بايد قالب و بسته‌بندي مناسب براي بيانش را هم پيدا كنيم. همه هم بايد در اين زمينه تلاش كنيم و نظر بدهيم… اما:
    يكي از كارگردانان نامدار اروپايي (اسمش از خاطرم رفته) مي‌گويد: «من 2 مخاطب را به يك مخاطب ترجيح مي‌دهم؛ البته از نظر من 2 مخاطب به 3 تا هم ترجيح دارد!»
    مخلص كلام اين‌كه جلب و جذب مخاطب خوب است، اما قرار نيست به هر دري بزنيم تا كميت مخاطبانمان بالا برود. به نظر من جنس آي‌فيلمي‌ها فرق چنداني با فارسي‌واني‌ها ندارد. كيفيت مهم است دوستان!
    روز عاشورا هزار هزار بريزيم توي خيابان و براي سالار شهيدان عزاداري كنيم اما در عمرمان لاي نهج‌البلاغه و صحيفه را باز نكرده باشيم، چه فايده دارد؟!

    • ahmadkaramad
      ۳ آبان ۱۳۹۰ در ۲۳:۴۸ | #24

      البته با این جمله”جنس آی‌فیلمی‌ها فرق چندانی با فارسی‌وانی‌ها ندارد” به نظرم زمین تا اسمان فاصله است

  14. ۳ آبان ۱۳۹۰ در ۱۹:۵۲ | #25

    با سلام
    استفاده کردم. البته نمی دانم خصوصی سازی تلویزیون چقدر مفیده و بیشتر فکر می کنم ضررش بیشتر باشد. اما به نظر می رسد مشکل اصلی صدا و سیما این است که می خواهد دل همه و بخصوص غیر همراهان را به دست بیاورد.
    صدا و سیمای ما باید ابتدا تلاش کند برای رضای خدا، سطح کیفی کار خود را بالا ببرد و در این زمینه اولیه ترین کار و مهمترین کار که شما هم بخوبی اشاره کرده اید ساخت و تولید آثار طنز است ؛ چیزی که آقا بارها تذکر داده اند و هر بار که آقا تذکر می دهند صدا و سیما طنزش هم کمرنگتر و هم پر مفسده تر می شود.

    • ahmadkaramad
      ۳ آبان ۱۳۹۰ در ۲۳:۴۵ | #26

      ممنون استاد دژاکام،دقیقا حرف دل من رو بیان کردید

  15. ۳ آبان ۱۳۹۰ در ۲۰:۲۴ | #27

    خوب مطلبتون بد نبود ولی انصافا توی سال های اخیر خدمات صدا و سیما بسیار عظیم بوده. چقدر شبکه ها و تولیدات اضافه شده. چه سریال هایی که در جهان اسلام مطرح و استقبال شده. تبیین مواضع ولایت برای امت به نحو قابل قبول. خلاصه عیب می جمله چو گفتی هنرش نیز بگوی . . . .

    • ahmadkaramad
      ۳ آبان ۱۳۹۰ در ۲۳:۴۳ | #28

      باهاتون موافقم البته تقریبا

  16. ahmadkaramad
    ۳ آبان ۱۳۹۰ در ۲۲:۱۰ | #29

    سلام و درود؛
    دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
    http://www.ammarname.ir/link/4090
    ما را با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
    موفق و پیروز باشید .
    عمارنامه http://ammarname.ir/—- info@ammarname.ir
    یا علی

  17. متین
    ۳ آبان ۱۳۹۰ در ۲۲:۲۹ | #30

    در مورد انتقاد از صدا و سیما خودم شخصا مردد هستم
    گاهی وقت‌ها فکر می‌کنم من توقع زیادی دارم، اما در مقابل میگم خوب خودشون برچسب “رسانه ملی” رو یدک می‌کشن!
    گاهی وقتها به تولیدات خوب صدا و سیما (از قدیم سریال امام علی، ولایت عشق، یوسف پیامبر، مختارنامه و امثالهم که خرج و دردسر زیادی داشتند، فیلم‌ها و مجموعه‌های جدیدتر و جدید، برنامه‌هایی نظیر پارک ملت، نیمروز، سمت خدا، نود، و و و …) که فکر می کنم می‌بینم که بد کار نکردند و به نسبت خوب بوده
    اما وقتی بودجه‌ای که برای صدا و سیما در نظر گرفته شده، شرایط جامعه، نیازمندی‌های سیاسی و و و … رو که در نظر میگیرم باز میگم باید بیشتر کار بشه
    خلاصه اینکه من موندم 🙂
    ان‌شاءالله که صدا و سیما و عواملش هم سعی وتلاش خودشون رو بکنند و خدا هم اجرشون رو بده

    یا علی

  18. SOHEIL
    ۳ آبان ۱۳۹۰ در ۲۲:۴۹ | #31

    فضای صدا و سیمای ایران و فضای سینما ایران انقدر کثیف شده که هر کسی قادر به پاکسازی اون نیست . در این بین وزارت فرهنگ هم دخیله ، یعنی ما نمیتونیم بگیم که فقط صداو سیمای ما مشکل داره و وقتی وزارت فرهنگ و ارشاد کنترل روی هیچ قسمتی نداره وقتی از خواننده های زن قبل از انقلاب تقدیر می کنند !!! خوب دیگه نظر با شما … ! الآن هم صدا و سیما فقط پول میگیرن فیلم الکی بسازن . شما اگه اون فیلم سقوط آزاد که اون همه تو بوق و کرنا کردن میدید ! به نظر شما برای چی ساختند .اصلا موضوعش چی بود !؟ پیامش چی بود!؟ فقط دو تا صحنه اکشن داشت . یعنی به نظر من صداوسیما مردم رو مسخره کرده ! حالا بحث در مورد راهکار شما هم زیاده که بعدا بحث میکنیم … دی

    • ahmadkaramad
      ۳ آبان ۱۳۹۰ در ۲۳:۴۰ | #32

      البته به این سیاهی نیست/اتفاقا نقاط قوت بسیار خوبی هم داریم/خالا یه تعداد اشکال هم هست که طبیعیه!

  19. پژواك
    ۳ آبان ۱۳۹۰ در ۲۲:۵۱ | #33

    مطلب شما در پايگاه اطلاع رساني پژواك منتشر شد:
    http://www.pejvaknews.ir/fa/pages/?cid=8511
    يا علي

  20. SOHEIL
    ۳ آبان ۱۳۹۰ در ۲۲:۵۸ | #34

    یه نکته فقط برای راهکارت بگم اونم اینه که کار فرهنگی اگر خصوصی بشه باید فاتحه اون فرهنگ رو خوند …! شما الآن ببینید ما صداوسیمامون دولتیه اینجوریه ! وای به حال اینکه دیگه خصوصی بشه ! الآن شما سینما رو ببین یه قسمت داره برای تایید فیلم ها ، چون تقریبا فیلم ها رو بخش خصوصی میسازن دیگه . بعد این قسمت تایید فیلم ها مثلا یه فیلمی رو تایید نمی کنند ! دیگه بیا و درستش کن ! بعد همون فیلم دو سال بعد میاد رکورد فروش رو میزنه برای چی برای اینکه توقیف بوده !!! بعد حالا دیگه معلوم نیست این فیلم چه تاثیرات مخربی رو روی جامعه پیاده میکنه !حالا من یه مثال بزنم مثلا فیلم های بخش خصوصی : آتشکار ، دعوت ( که خیلی جای بحث داشت و نشد ) و … که الآن حضور ذهن ندارم . به نظرم این ایده به درد صداوسیما نمیخوره ! البته ایده ات خیلی عالیه ولی نه برای صداوسیمای کنونی …

    • ahmadkaramad
      ۳ آبان ۱۳۹۰ در ۲۳:۳۸ | #35

      من که اول گفتم از من نباید راهکار بخواید/ بعد تازه نگفتم خصوصیش کنیم گفتم تولید رو بدیم به بخش خصوصی به صورت کار فرما و پیمانکار /البته الان هم همینجوری هست بعضا/ من میگم اینا رو قوی ترشون کنیم تا ایده های جدید خودشو نشون بده

  21. بنده خدا
    ۳ آبان ۱۳۹۰ در ۲۳:۲۹ | #36

    اگه قراره ماهواره ها جمع شن یا اینکه کسی سراغ آی فیلم نره باید یک جایگزین مناسب داشته باشیم واین محقق نمیشه مگر با به کارگیری افراد متخصص دراین زمینه ویک مدیرلایق واینکه این افرادمفهوم جنگ نرم را درک کرده باشندوفقط به فکر منافع خود نباشند.

    • ahmadkaramad
      ۳ آبان ۱۳۹۰ در ۲۳:۳۲ | #37

      البته من نگفتم کسی سراغ آی فیلم نره
      اتفاقا شبکه خوبیه

  22. ۴ آبان ۱۳۹۰ در ۱۷:۱۴ | #38

    سلام و رحمت خدا بر شما ..
    عرض اينكه…گاهي ساختار آنقدر پيچيده ميشود كه صلاحيت يك مدير هم در ميان ساختار گم ميشود !!!
    اين برائت نامه ي ضرغام نيست …
    امان نامه هم نيست …
    اين تذكاريست بر آنكه ساختار بايد اصلاح شود … وگرنه خلاقيت هاي مديران و نگاه انقلابيشان اگر عليه ما بهره برداري نشود … گم ميشود و هرز ميرود …

  23. ۴ آبان ۱۳۹۰ در ۱۷:۵۷ | #39

    سلام

    به شدت موافقم !!!!!

  24. ۵ آبان ۱۳۹۰ در ۱۱:۴۴ | #40

    سلام
    حتما…
    سکته میکنه و کرده شک نکن…
    به ما هم سر بزن
    یا علی

  25. ۵ آبان ۱۳۹۰ در ۱۳:۰۱ | #41

    با خصوصي سازي در رسانه كاملا مخالفم (اين موضع بنده)
    ولي مطلب و متن و محتواي مطلب شما عالي بود و چه بسيار حرف‌هاي ديگر كه شما نزديد و ولي دوستان وبلاگنويس و متعهد مي‌زنند.
    تازه اين سكته است كه شما فرموديد ولي براي برخي اين سازمان در حالت “كما” و يا “مرگ” است!
    نيروهاي جوان كه شاخصه‌ي اخلاص را داشته باشند بسيار اندك است بيشتر اوقات شيطنت هاي سمعي و بصري در جريان برنامه‌هاي تلويزون مشاهده مي شود كه نشانه‌ي عدم عمقي بودن نيروهاي فعال در صداوسيما است مديريت هم كه مطمئنا ضعيف است.
    ممنون.

  26. ۵ آبان ۱۳۹۰ در ۱۷:۰۲ | #42

    مطلب شما در پایگاه تحلیلی اطلاع رسانی عمارها منتشر شد:
    http://ammaarha.com/سیاست/ضرغامی-چه-بخواهد،-چه-نخواهد-سکته-کرده
    یاعلی …

  27. ۵ آبان ۱۳۹۰ در ۱۸:۴۷ | #43

    سلام حاجی با مطلب قذافی هم یک انسان بود به روزم
    لطف کن اطلاع رسانیش کن

  28. ۶ آبان ۱۳۹۰ در ۱۴:۱۱ | #44

    سلام
    مطلب درستی رو گفتی احمد جان ، اما مشکلات ساختاری پیچیده ای در نظام اداری و سازمانی کشور هست که نیاز به شخم زدن داره ، به فرموده حصرت امام که زمانی فرمودند کشور ما هنوز اسلامی نشده ، من فکر میکنم هنوز هم همینطوره ، ضریب نفوذ اسلام در باطن ماها واقعا چقدره؟ این مسئله ارتباط مستقیم و نمود در عمل ما داره.
    در نتیجه توی سازمان ها فقط به اصلاح ظاهر کفایت میشه و عملا کسی به باطن مسائل کاری نداره!

  29. ۴ دی ۱۳۹۰ در ۲۳:۵۹ | #45

    سلام

    این مطلبتون در پایگاه مطالبه ی آرمانها ا صدا و سیما قرارگرفت

  1. بدون بازتاب